Wednesday 25 April 2012

KHASIAT TERBAIK ENERGIZING SOY PROTEIN


ESP adalah campuran  sumber protein lengkap yang mengandungi 14 g kesemua asid amino yang diperlukanAsid amino adalah penting kerana tubuh anda tidak berupaya untuk membuatnya sendiri. Oleh itu tubuh anda perlu mendapatkannya daripada makanan dalam usaha untuk membina dan membaiki sel-sel dalam tubuh. Jika badan anda tidak mendapatkan asid amino yang diperlukania akan mula mengambil protein dari dirinya sendiri. Ini akan membawa kepada kerosakan pada otot dan tisu-tisu yang lain. Untuk membekalkan tenaga, Shaklee telah menambah lima vitamin B yang penting, kalsium dan isoflavon soya campuran protein iniIa tidak diubahsuai secara genetik, gluten, laktosa dan bebas kolesterol dan tidak mengandungi sebarang perasa tiruan, pemanis, warna atau pengawet.

ESP adalah 100% berasaskan tumbuhansumber protein lengkap biologi yang semulajadi yang rendah kandungan lemakdan penuh dengan semua asid amino pentingSebagai sebahagian daripada diet yang sihatia membantu membina otot, kulit, dan hormon bagi menyokong sistem imun dalam badan. Ia mengekalkan paras kolesterol yang normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan kesihatan prostatTambahan pula, ia mengandungi isoflavn soya yang boleh membantu menggalakkan kesihatan payudara. 

Elemen penting dalam ESP:

1.  Thiamine - Thiamine, juga dikenali sebagai vitamin B-adalah nutrien larut air yang anda perlu minum dalam diet anda secara tetapThiamine,bersama-sama dengan vitamin B yang lainbertindak untuk menghasilkan tenaga daripada karbohidrat yang anda makan.Vitamin B-1 juga membantu untuk menjaga mata, kulit dan rambut sihat dan berfungsi untuk mengekalkan sistem saraf andaSumber makanan thiamine termasuk biji-bijian, bijirin yang diperkaya, yis, kacang, kacang dan daging.

2.  Riboflavin - Riboflavin (E101), juga dikenali sebagai vitamin B-2, merupakan mikronutrien yang mudah diserap. Vitamin B-2 mempunyai peranan penting dalam menjamin kesihatan.  Ia bertindak membebaskan tenaga dalam karbohidrat. Oleh itu, vitamin B-2 diperlukan untuk pelbagai proses sel. Seperti vitamin B yang lain, ia sangat penting dalam tenaga metabolisme dan diperlukan untuk metabolisme lemakkarbohidrat dan protein.Sumber makanan Riboflavin termasuklah telur, susu, kacang, sayuran hijau dan produk tenusu.

3.  Niacin atau Niacinamide - Ia adalah bentuk Vitamin B3Vitamin B3 didapati dalam banyak makanan termasuk yis, daging, ikan, susu, telur, sayur-sayuran hijau, kacang dan bijirin. Niacin juga ditemui dalam banyak suplemen vitamin B kompleks dengan vitamin B yang lain. Niacin digunakan untuk kolesterol tinggiIa juga digunakan bersama-sama dengan rawatan lain untuk masalah peredaran darah, migrain, sakit kepala pening, dan untuk mengurangkan cirit-birit yang dikaitkan dengan taun

Niacin digunakan untuk merawat kencing manis dan dua keadaan kulit yang dipanggil bullous pemphigoid dan granuloma annulare.



Sesetengah orang menggunakan Niacin ini  untuk rawatan jerawat, kusta, defisit perhatian-gangguan hiperaktif (ADHD), hilang ingatan, artritis, mencegah sakit kepala pra haid, memperbaiki pencernaan, melindungi badan terhadap toksin dan bahan cemarmengurangkan kesan penuaan, menurunkan tekanan darahmemperbaiki peredaran darahdan mencegah katarak


                                 sumber : allnaturalhealthylife.com



Ni baru 3 khasiat dalam ESP yg dapat di heboh-hebohkan..banyak lagi khasiat kalau nak cerita. Sila-sila la belek-belek n besar2kan mata tengok label ESP tuuuu sblm tido...REGARDS



* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.


No comments:

Post a Comment